Квантовий комп'ютер створюватимуть із дефектних жовтих алмазів

Thursday, 07 April 2011

Жовтий діамантФантастичні перспективи відкриваються в області створення квантових високошвидкісних комп'ютерів: американським фізикам вдалося винайти новий квантовий запам'ятовувальний пристрій. Як вихідний матеріал будуть використовуватися дефектні жовті алмази.

«Зручним» для фізиків дефектом стала домішка азоту (N), завдяки якій, власне, і з'являється те саме жовте забарвлення. У випадку, якщо атом азоту в алмазній кристалічній ґратці перебуває поруч із атомом вуглецю, у якому не вистачає електрона, тоді утворюється «дірка», заповнити яку прагне один з електронів із зовнішньої оболонки азоту. Як результат: «квантовий біт», здатний зберігати інформацію у вигляді «і 0, і 1», а не лише «0», або лише «1».

Нещодавно були зроблені ще кілька відкриттів, що наблизили еру алмазних суперкомп'ютерів: фізики навчилися за допомогою мікрохвиль змінювати спін електронів, а фахівці з Каліфорнійського університету під керівництвом Давида Авшалома змогли за допомогою спінів зв'язати електрон з атомом азоту, що розташовані поруч у кристалі алмаза. Зв'язок виходить настільки міцним, що дозволяє за час свого існування виконати мільйони операцій.

Крім того була розроблена методика, за допомогою якої «квантові біти» можна поєднувати в мережі нескінченного розміру.

На даний момент фізики б'ються над підвищенням рівня надійності з теперішніх 85-95% до 100%.

За матеріалами: scienceblog.ru