Реклама

Китайські вчені випробували революційний двигун EmDrive

( 21 Голосів, Всередньому: 4.95 із 5 )
Monday, 18 February 2013

прототип двигуна EmDriveКитайські вчені з Північно-Західного політехнічного університету у Сіані оголосили про успішне випробування концептуально нового двигуна. Незвичайна силова установка під назвою EmDrive потенційно може використовуватися на космічній техніці і у літаючих автомобілях.

Китайська розробка заснована на винаході британського інженера Роджера Шайвера, якого у рідній країні висміяли за псевдонаукову підробку. Чому ж EmDrive викликав таку реакцію? Справа у тому, що цей двигун створює тягу неординарним способом: без згорання палива і взагалі без рухомих деталей.

EmDrive являє собою закритий конічний контейнер, який резонує під впливом мікрохвильового випромінювання і створює тягу з широкої сторони "сопла". На перший погляд двигун, який не випускає струмінь розжарених газів, не споживає паливо, а лише випромінює мікрохвилі, порушує закон збереження імпульсу і просто не може створювати тягу. Тим не менш, Шайвер стверджує, що двигун працює, а тяга з'являється тому, що мікрохвильові хвилі мають групову швидкість, яка більше в одному напрямку, ніж в іншому. Однак чи може це створювати корисну реактивну тягу? Більшість вчених, що оцінювали роботу Шайвера, стверджують, що EmDrive - помилкова концепція, а то й шарлатанство.

двигун EmDrive

Китайський прототип EmDrive. У порівнянні з сучасними реактивними двигунами він неймовірно простий і дешевий у виготовленні

Щоб довести свою теорію, Шайвер у 2003 році побудував демонстраційний двигун, який розвинув крихітну тягу у 16 міліньютонів. Однак замість тріумфу британського інженера чекала нова порція нападів. Зрештою критики, у тому числі і експериментатори з NASA, зійшлися на думці, що "успіх" Шайвера був наслідком електронного шуму, неврахованого впливу протягу, гравітації і т.д.

Принцип роботи EmDrive заснований на добре відомому явищі тиску випромінювання: електромагнітне випромінювання, рухаючись зі швидкістю світла, має певний імпульс, який багаторазово перевідбивається і створює тягу в одному з напрямків.

Китайські вчені вибрали більш ґрунтовний і обережний підхід. Спочатку вони провели теоретичні дослідження і з'ясували, що в принципі двигун Шайвера може створювати тягу. Потім був створений прототип двигуна, який на випробуваннях перетворив кілька кіловат вхідної потужності у близько 720 міліньютонів (72 грамів) тяги.

Така тяга може здатися незначною, однак іонний двигун XIPS компанії Boeing при у 2 рази більшій споживаній потужності створює на чверть менше тяги. При цьому XIPS вимагає для експлуатації не лише джерело електроенергії, але і великий запас палива.

Не виключено, що "дивовижна поробка" Роджера Шайвера виявиться справжнім проривом, який забезпечить космічну та атмосферну техніку абсолютно новим приголомшливо ефективним двигуном. Це фактично "антигравітація" - ширяння у повітрі без реву реактивних струменів і шуму гвинтів. Поки EmDrive видає невелику тягу, якої достатньо лише для розгону невеликих супутників (що в принципі саме по собі величезне досягнення). Однак Шайвер вважає, що використання надпровідників дозволить збільшити тягу у рази - аж до можливості відриву космічних кораблів від поверхні планети і виходу на навколоземну орбіту. До 2016 року інженер планує побудувати перший прототип на надпровідниках, що дозволить у перспективі збільшити тягу EmDrive у тисячі разів.

Якщо у джерелах енергії відбудеться такий же прорив, і з'являться компактні генератори, здатні видавати сотні кіловат, то літаючі автомобілі та польоти на орбіту стануть буденністю.

 

 

Джерело: InfoNova.org.ua

За матеріалами: rnd.cnews.ru