Реклама

Будівництво вертикального дослідницького корабля SeaOrbiter почнеться вже цього року

( 6 Голосів, Всередньому: 5.00 із 5 )
Tuesday, 19 June 2012

seaorbiter - дослідницький корабельСпорудження SeaOrbiter - вертикального дослідницького судна, проект якого розроблений французьким архітектором Жаком Ружрі, - стартує вже у 2012 році, заявили представники Франції на міжнародній виставці EXPO 2012, що проходить у Йосу (Чолла-Намдо, Південна Корея).

Половина 51-метрового вертикального судна буде занурена у воду. При цьому у висоту воно значно більше, ніж у довжину (21 м) і ширину (9,8 м). Навіщо? По-перше, його основне призначення - наука, і океанологам повинна бути надана можливість перебувати у досліджуваному середовищі безперервно протягом довгого часу. Крім того, звичайні апарати лякають підводне життя, примушуючи його ховатись від дослідників. Світло, рух, бульбашки повітря - все це незвично, а ось споруда, що довгий час знаходиться на глибині, яка захоплюється течіями і вмикає двигуни лише для того, аби уникнути зіткнення з іншими кораблями, - це зовсім інша справа!

seaorbiter - дослідницький корабель

Так навіщо ж потрібна виступаюча верхня частина? Як добре знають підводники, перебування у тривалому підводному поході погано діє на нерви, та і відсутність сонячного світла та свіжого повітря  є для людей не цілком природнім. SeaOrbiter повинен буде роками дрейфувати по Гольфстріму та іншим течіям, а зміну екіпажа бажано здійснювати якомога рідше. Виходить, для психологічної стійкості наукового колективу з 8 чоловік (і двох професійних моряків, які будуть відповідати за керування) необхідні умови, що дозволяють знизити «моральне виснаження».seaorbiter - дослідницький корабель

На підводній частині корабля повинні з'явитися обростання, які згодом привернуть морську живність. (Усі ілюст. Sea Orbiter / Jacques Rougerie.)

Загалом, SeaOrbiter буде мати і наукові лабораторії з технічним обладнанням, і житлові приміщення з необхідною побутовою технікою, а також спортзал, бібліотеку та зони відпочинку. Є і надводні оглядові майданчики з круговим оглядом. Хоча осадка судна сягає майже 30 м, додатково передбачені спеціальні роботи, що здатні занурюватись під воду, керовані по проводам і здатні досягти 100-метрової глибини, а також традиційні пілотовані та безпілотні глибоководні апарати (а також, зрозуміло, водолазні костюми та інше оснащення). Діапазон глибин дослідження - до 600 м.

seaorbiter - дослідницький корабель

Значну частину нижнього населеного диску планується виконати прозорою - для полегшеного спостереження за підводним життям.

Доречі, вертикальна форма судна виявилась досить хвилестійкою, за що треба подякувати розташовані біля самого дна цистерни з питною водою та паливом (біодизель): при випробуваннях у басейні SeaOrbiter не змогли злякати навіть 15-метрові хвилі.

seaorbiter - вертикальний дослідницький корабель

Два оглядових майданчики розташовані на висоті 5 і 13 м відповідно; на нижньому буде знаходитись капітанський місток, а на верхньому - розважальна зона для наукового персоналу. Двигуни, до речі, теж знаходяться над водою, що повинно забезпечити їхнє ефективне функціонування. При цьому вони виробляють електроенергію для основних електромоторів, розташованих під водою. Так що з погляду рушійної установки перед нами дизель-електрохід, тип ДУ, якому у наступному році виповниться 110 років. Як паливо заплановано застосування біодизеля, а енергетичні потреби вчених і екіпажа будуть задовольнятися сонячними батареями. До речі, електромотори будуть мати рекуперативний режим, тому під час дрейфу за течією вони також зможуть виробляти деяку кількість енергії (за рахунок повільного обертання гвинтів течією).

Вартість наукового судна планується утримати у рамках $43 млн (загальна ціна проекту - $52,7 млн), що для споруди такого типу, ще й побудованої у Європі, зовсім небагато.

 

 

Джерело: InfoNova.org.ua

За матеріалами: compulenta.ru