Реклама

Електроплазма замінить важке хімічне паливо у двигунах космічних апаратів

( 8 Голосів, Всередньому: 4.88 із 5 )
Monday, 23 January 2012

електроплазмовий двигун PPS 1350Компанія Snecma розробила потужний плазмовий двигун, що може замінити хімічні ракетні двигуни супутників і апаратів для дослідження глибокого космосу.

Фахівці Snecma і французького національного науково-дослідного агентства CNRS успішно протестували новий європейський 20-кВт електроплазмовий двигун для космічних апаратів.

Новий двигун у 13 разів потужніший від 1,5-кВт двигуна PPS 1350 Snecma, який вже поставляється для встановлення на американські та російські космічні апарати. PPS 1350 не потужніший за полум'я сірника, однак він відкриває шлях для заміни важких хімічних ракетних двигунів, які не дуже підходять для довгострокових космічних місій.

Новий 20-кВт двигун дозволяє вивести геостаціонарні супутники на їхню кінцеву орбіту, за умови, що супутникові платформи забезпечать достатню кількість електроенергії.

На даний момент малопотужні двигуни PPS 1350 використовуються в основному для невеликого щоденного коректування орбіти, що дозволяє продовжити строки експлуатації супутників до 15 років. Невеликий двигун працює 1-2 години на день і використовує близько 10% електричної потужності супутника. Ефектною демонстрацією потенціалу цієї технології стала робота PPS 1350 по переміщенню зонда Європейського космічного агентства Smart-1 з орбіти Землі до орбіти Місяця. Малопотужній силовій установці на це знадобилось два роки: з 2005 по 2007 рік.

Поєднання більшого виробітку електроенергії на космічних апаратах і потужніших електроплазмових двигунів дозволить повністю замінити традиційні хімічні двигуни. За розрахунками фахівців Snecma, їхній новий двигун дозволить істотно заощадити вагу: близько 2000 кг на стандартному супутнику вагою 5500 кг.

Електроплазмові двигуни використовують як паливо газ ксенон і електроенергію від сонячних панелей. Такі силові установки мають дуже високу ефективність, зокрема, PPS 1350 в однаковій місії споживає у 5-6 разів менше палива, ніж хімічні двигуни. Крім того, електроплазмовий двигун має ККД на рівні 60% у широкому діапазоні тяги при потужності від 5 до 22 кВт.

 

 

Джерело: InfoNova.org.ua

За матеріалами: rnd.cnews.ru