Атомний годинник на основі нейтронів у 100 разів точніший за сучасні атомні годинники

Sunday, 11 March 2012

нейтронний атомний годинникВчені запропонували створити нову систему обліку часу, принцип роботи якої заснований на нейтроні в атомному ядрі. Вона буде відрізнятися безпрецедентною точністю, не набираючи і не втрачаючи навіть 1/20 секунди за 14 мільярдів років, що складає вік Всесвіту.

"Це майже у 100 разів точніше, у порівнянні з найкращими атомними годинниками", - розповідає один з дослідників, професор Віктор Флабаум, який очолює кафедру теоретичної фізики.

"Це не тільки дозволить вченим перевірити фундаментальні фізичні теорії на безпрецедентному рівні точності, але і стане не маючим аналогів інструментом для досліджень в області прикладної фізики".

У своїй науковій статті, що буде опублікована у журналі Physical Review Letters, вчені Флабаум і Володимир Дзюба, повідомили, що точність запропонованого ними нейтронного годинника буде доходити до 19 чисел після коми.

Спектр застосування неймовірно точного атомного годинника варіюється, починаючи від систем GPS-навігації і широкополосної передачі даних, до тестів в області фундаментальної фізики і систем синхронізації у прискорювачах частинок.

"Оскільки сучасні атомні годинники на даний момент вже близькі до межі своєї точності, наступне покоління систем повинне мати екстремальну точність, що дозволить розширити область їхнього застосування до нових меж, що на даний момент залишаються за межами можливостей сучасних атомних годинників", - говорить професор Флабаум.

"Атомні годинники використовують електрони, що обертаються навколо ядра атома як своєрідний маятник годинника. Але ми продемонстрували, що використовуючи лазери для розташування електронів особливим чином, можна змусити нейтрони з ядра атома також функціонувати як маятник, що дозволить створити атомні годинники безпрецедентної точності".

Оскільки нейтрон щільно сидить у ядрі, на нього практично не впливають будь-які зовнішні зміни, на відміну від електронів атомних годинників, які більш легко піддаються впливу.

За матеріалами: globalscience.ru