Квантові взаємодії щонайменше у 10000 разів швидші за світло

Tuesday, 02 April 2013

заплутані фотониЗ якою швидкістю відбуваються квантові взаємодії. Виявилося, що швидше за швидкість світла. Щонайменше, у 10 000 разів швидше. До такого висновку прийшла команда фізиків під керівництвом Цзюань Інь з Науково-технічного університету Китаю у Шанхаї, провівши експеримент із заплутаними фотонами, або фотонами, які зберігають невидимий зв'язок між собою, навіть якщо їх розділяє величезна відстань.

Квантовим фізикам вже давно відомо, що при взаємодії двох фотонів, вони якимось чином можуть стати "заплутаними". Цей експеримент проводився вже неодноразово, і він полягає у тому, що два заплутаних фотони віддаляються один від одного: наприклад фотон А відправляється у Лос-Анджелес, а фотон Б у Бостон.

При вимірюванні поляризації фотона А, у фотона Б цей показник завжди буде протилежним. Неможливо вгадати поляризацію, не вимірявши її, але заплутані фотони якимось чином завжди моментально "дізнаються" про стан один одного, миттєво реагуючи на зміни.

Але що насправді означає "моментально"? Саме це вирішила перевірити китайська команда.

Дослідники квантово заплутали два фотони і відправили їх на дві станції, що знаходяться на відстані 16 кілометрів одна від одної.

Вони виявили, що швидкість квантових взаємодій, щонайменше, у 10 000 разів перевищує швидкість світла.

Фізики пояснили, що ймовірність виявлення "точної" швидкості таких квантових взаємодій неймовірно мала, оскільки сучасна фізика забороняє таке у принципі.

За матеріалами: globalscience.ru