Дешевий водень з рослинної сировини - прорив у енергетиці

Saturday, 06 April 2013

рослиниВчені виявили спосіб вилучення великих кількостей водню з будь-якої рослини. Не виключено, що цей той самий довгоочікуваний прорив в енергетиці, який дозволить перейти на використання недорогого екологічно чистого палива.

Новий процес отримання водню заснований на перетворенні енергії ксилози, найбільш поширеного простого цукру. При цьому технологія дозволяє виробити велику кількість водню з будь-яких джерел біомаси без викидів парникових газів та використання дорогих металів.

Ксилоза становить цілих 30% клітинних стінок рослин. Однак, незважаючи на високу частку ксилози у рослинах, досі виробляти за допомогою цього цукру водень було важко. Різні хімічні та фізичні впливи, а також генно-модифіковані мікроорганізми не могли виробити достатню кількість водню.

Вчені з Virginia Tech взяли набір ферментів у ряду мікроорганізмів і створили унікальний синтетичний фермент, аналогів якому не існує у природі. Даний фермент при температурі всього 50 градусів Цельсія звільняє за допомогою ксилози безпрецедентно великий обсяг водню - приблизно у 3 рази більше, ніж найкращі сучасні "мікробні" методики.

Суть процесу зводиться до того, що енергія, запасена у ксилозі і поліфосфатах, розщеплює молекули води і дозволяє отримати високочистий водень, який можна відразу відправляти у паливні елементи, що виробляють електрику. Виходить ефективний екологічно чистий процес, який вимагає небагато енергії лише на запуск реакції.

За розрахунками фахівців, нова технологія може набути поширення вже через 3 роки завдяки своїй простоті і винятковим перевагам перед іншими способами видобутку водню. Правда поки залишається відкритим питання ціни виробництва ферменту, але розробники з цього приводу сповнені оптимізму.

Теоретично нова технологія може використовуватися повсюдно: від автономних електрогенераторів на сільгосппідприємствах, до великих електростанцій, що переробляють сотні тонн рослинної сировини. Отриманий водень можна або відразу перетворювати в електрику, або використовувати як паливо для автомобільного, морського, залізничного та авіаційного транспорту.

За матеріалами: rnd.cnews.ru