Крохмаль із деревної целюлози може забезпечити їжею до 30% населення Землі

Wednesday, 17 April 2013

деревна стружкаАмериканські біоінженери розробили технологію одержання харчового крохмалю з деревної целюлози у промислових масштабах. Методика переробки целюлози описана у статті, що опублікована у PNAS.

Для отримання крохмалю у промислових масштабах автори пропонують використовувати відходи деревообробних виробництв. Згідно з результатами дослідження, з 200 кілограмів целюлози буде можливо отримувати до 20 кілограмів крохмалю, який забезпечить людину вуглеводами на 80 днів. Вартість такого перетворення у поточних цінах складе мільйон доларів.

Разом із тим, вчені припускають, що подальші дослідження дозволять спростити і здешевити процедуру, знизивши вартість отримання крохмалю до 50 центів на людину в день. За наявності 100 мільярдів тонн целюлози щорічно, автори статті вважають можливим отримувати до 4,5 мільярдів тонн крохмалю, що вдвічі перевищить світове виробництво зернових і забезпечить їжею до 30 відсотків населення, яке буде населяти планету до 2050 року.

Для отримання крохмалю з целюлози вчені використовують два набори ферментів, які виробляють генетично модифіковані бактерії. Перша група ферментів розкладає целюлозу на пари молекул бета-глюкози (целобіози). Потім другий набір ферментів перетворює отриману сполуку в амілозу - один із полісахаридів крохмалю, що складається з ланцюжків альфа-глюкози.

У результаті процесу утворюється солодкувата крохмальна субстанція. Незважаючи на те, що лише третина целюлози цілком переробляється в амілозу, відходом перетворення є звичайна глюкоза. Її, за задумом вчених, можна використовувати для виготовлення біопалива.

Запропонований метод може стати альтернативою сучасним способам отримання біопалива, які використовують кукурудзу і цукровий очерет у чистому вигляді.

За матеріалами: lenta.ru