Хіміки створили полімеринй супер-гель із дуже незвичайними властивостями

Thursday, 24 January 2013

полімерний супер-гельВчені-хіміки з Університету Неймегена створили «супер гель», який демонструє дуже незвичайні властивості. Він залишається у рідкому стані, коли холодно, і застигає при нагріванні.

Більше того, гель поглинає воду у 100 разів краще, ніж інші гелі. Щоб добитися таких результатів, вчені ретельно вивчили і «скопіювали» структуру білків клітин людини.

Науковці під керівництвом Алана Рована (Alan Rowan) створили гель, використовуючи синтетичний полімер, відомий як поліізонітрил. Його молекули «скручуються» разом, формуючи міцні і жорсткі сітки, «нано-мотузки». Кожна клітинка нашого організму містить тисячі білкових структур, що нагадують ці мотузки.

полімерний супер-гель

«Нано-мотузки» супер гелю з'єднуються разом, формуючи сіткоподібну структуру

Доктор Kouwer: «Не лише структура нашого матеріалу разюче схожа на білки клітин, але міцність і чутливість цих двох матеріалів практично ідентичні».

Гель дивує своєю «температурної реакцією» і здатністю поглинати воду. Наприклад, відро води можна перетворити у гелеподібний стан, якщо додати менше 1 грама нового матеріалу. А температура, при якій можна керувати змінами стану гелю, може варіюватися у залежності від потреб, від кімнатної температури до температури людського тіла.

полімерний супер-гель

Девід Уейтс (David Weitz) з Гарвардського університету зазначає у журналі Nature: «Я не можу пригадати інший синтетичний матеріал, який би демонстрував подібну специфічну поведінку. У цього матеріалу дуже незвичайні властивості».

На даний момент розглядаються можливості застосування гелю, наприклад, для косметичних цілей, при роботі з наноматеріалами, у якості середовища для вирощування клітин. Або його можна використовувати у якості «перев'язувального матеріалу», який буде залишатися у потрібному стані при температурі тіла, але перейде у рідкий стан при охолодженні, що значно полегшить процес перев'язки.

Робота опублікована 23 січня у журналі Nature.

За матеріалами: infuture.ru