Зім'ятий графен використали для створення штучних "м'язів"

Sunday, 27 January 2013

графенові штучні м'язиФізики навчилися контролювати утворення складок на графені і використали їх для створення штучних «м'язів» - мініатюрного електромеханічного двигуна.

Для керування процесом утворення складок на одноатомному вуглеці вчені використали попередньо розтягнуту полімерну підкладку. Лист графену спочатку наносили на таку підкладу, а потім давали їй стиснутися. При цьому частина атомів вуглецю у графені залишалася пов'язана з полімером, а тим, що знаходилися у проміжках, доводилося утворювати складки.

Вченим вдалося домогтися того, що складки мали дуже невеликий характерний розмір – у межах кількох нанометрів. Автори показали, що така поверхня володіє деякими незвичайними властивостями. Наприклад, вона, подібно кристалічним поверхням зі схожою структурою, є надзвичайно водовідштовхувальною.

Іншою незвичною властивістю зім'ятого графену є те, що при пропусканні крізь нього струму він розширюється. Автори застосували цю властивість матеріалу для створення мікроскопічних двигунів - електричних «м'язів», які у напруженому стані розтягуються, а у розслабленому, навпаки, стискуються.

графенові штучні м'язи

Графен являє собою одну з аллотропних модифікацій вуглецю, поряд із алмазом і графітом. Фактично, він є одним із плоских шарів атомів вуглецю, зібраних у графіті у слабозв’язані стопки. Графен має високу міцність і електропровідність і визнаний в якості одного з найперспективніших матеріалів для електроніки майбутнього.

Робота вчених публікована у журналі Nature Materials, а її короткий зміст наводить сайт університету Дьюка.

За матеріалами: lenta.ru