Маса бозона Гіґґса вказує на скінченність існування Всесвіту

Wednesday, 20 February 2013

мультивсесвітФізик-теоретик Джозеф Ліккен (Joseph Lykken) з Національної прискорювальної лабораторії ім. Енріко Фермі представив на зборах Американської асоціації сприяння розвитку науки у Бостоні (США) нове, поки не опубліковане дослідження, у якому постулюється, що послідовний аналіз відкриття бозона Гіґґса підтверджує неодноразово висовувані припущення про іманентно властиву нашому Всесвіту нестабільність.

«... У деякій точці, віддаленій від теперішнього часу десятками мільярдів років, усе [можливо] буде знищено», - змальовує картину всесвіту Джозеф Ліккен.

Нагадаємо: відкриття бозона Гіґґса, зроблене за допомогою Великого адронного колайдера і анонсоване у середині минулого року, доповнило Стандартну модель давно очікуваною частинкою, здатною пояснити масу елементарних частинок, і помітно пожвавило дискусію про деякі деталі народження Всесвіту, що сталося 13,7 млрд років тому і безпосередньо пов'язане з даним бозоном.

мікрохвильове фонове випромінювання

Гіґґсівський бозон не лише поліпшив наше розуміння історії виникнення Всесвіту, але і вказав на її потенційний кінець. (Ілюстрація NASA / WMAP Science Team.)

Ключовим моментом з точки зору пана Ліккена слід вважати те, що немає ніяких механізмів, які перешкоджали б реалізації народження нового Всесвіту і виникнення нової системи елементарних частинок ще раз - але в «іншому місці». «Маленька бульбашка того, що можна назвати «альтернативним Всесвітом», з'явиться десь, а потім розшириться і знищить нас [наш Всесвіт]», - не дуже весело розмірковує вчений.

Досі впевнено говорити про такий сценарій було важко (хоча подібні гіпотези висувалися), оскільки для таких розрахунків треба було знати масу Гіґґсівського бозона з точністю до 1%, що аж до минулого року було недосяжною умовою, підкреслює Джозеф Ліккен.

«Змініть будь-які з цих параметрів у Стандартної моделі [фізики частинок] на крихітну величину - і ви отримаєте інший кінець Всесвіту», - пояснює необхідність точного знання маси бозона Гіґґса дослідник.

Втім, підкреслимо ще раз: на ділі автор доповіді оптиміст. За сучасними поглядами, кінець земного життя настане значно раніше, та і саме Сонце вибухне задовго до пророкованого паном Ліккеном кінця Всесвіту, нашого Всесвіту...