Вчені уточнили межу космосу

Friday, 10 April 2009

mezha_kosmosuАстрономи зі США та Канади уточнили межу космосу. Вона була встановлена на висоті 118 кілометрів. Для проведення дослідження вчені розробили апарат Supra-Thermal Ion Imager (Система формування зображень, що використовує супратермальний детектор іонів), що обертається навколо Землі на низькій орбіті. Робота вчених опублікована в журналі Journal of Geophysical Research, а її короткий виклад доступно на порталі Space.com.

Supra-Thermal Ion Imager був виведений на орбіту висотою близько 200 кілометрів у січні 2007 року. На такій висоті проходить умовна межа між земною атмосферою та іоносферою. Ця область навколоземного простору відносно слабо вивчена. Більшість супутників обертаються на більш високих орбітах, а аеростати, навпаки, не можуть підніматися так високо.

Прилади нового апарату вимірювали параметри руху високоенергетичних частинок, що переміщаються в атмосфері та іоносфері. По своїм характеристикам "земні" атмосферні та "космічні" іоносферні частинки відрізняються. Нова оцінка, зроблена на основі даних Supra-Thermal Ion Imager, збіглася з оцінками, отриманими раніше іншими методами.

Проте, єдиної думки щодо межі космічного простору немає. Найбільш часто називається значення в 100 кілометрів. На цій висоті атмосфера стає настільки розрідженою, що не може забезпечити необхідну для "земних" літальних апаратів аеродинамічну підйомну силу. Зі свого боку, NASA часто оперує значенням 122 кілометри. На цій висоті шатли переходять від маневрування за участю двигунів до маневрування з "опорою" на повітряні маси. Відповідно до третьої точки зору, космос починається приблизно на висоті 21 мільйон кілометрів - там, де практично повністю зникає гравітаційний вплив Землі.

За матерілами: lenta.ru