Сферичний двигун - новий приклад сучасних гібридних технологій

( 2 Голосів, Всередньому: 4,50 із 5 )
Середа, 28 вересень 2011

сферичний двигунНезважаючи на постійне підвищення цін на паливо, автомобілі із двигунами внутрішнього згоряння не збираються нікуди зникати найближчим часом. Звичайно, з'являється все більше та більше альтернативних рішень, більшість яких засновано на використанні електричних двигунів і акумуляторних батарей. Але технології виробництва акумуляторних батарей безнадійно відстають і наврядчи незабаром одержать широке розповсюдження. Тому, найбільш оптимальним варіантом є використання гібридних технологій, комбінації компактного двигуна внутрішнього згоряння з електричним генератором. Сьогодні ми розповімо про сферичний двигун Hüttlin Kugelmotor, геніальна конструкція якого розроблялася доктором Гербертом Гютліном (Dr. Herbert Hüttlin) близько 20 років.

Доктор Герберт Гютлін - геніальний інженер із величезним досвідом. У його 67 років він має більше 150 патентів, зареєстрованих на його ім'я, в основному в області машин і механізмів для фармацевтичної промисловості. У 1991 році він почав приділяти пильну увагу двигунам внутрішнього згоряння, а метою його досліджень було підвищення ефективності цих двигунів. Після двадцяти років праць і розробки трьох варіантів прототипів двигуна, Герберт Гютлін за участю фахівців Фрайбурзького університету (Німеччина) створив компактну сферичну комбінацію двигуна внутрішнього згоряння та електрогенератора, конструкція якого радикально відрізняється від конструкції сучасних двигунів, крім цього, сферична конструкція має значно меншу кількість рухомих частин.

сферичний двигун

Основою двигуна є дві вигнуті двохпоршневі головки, що розгойдуються на одній осі. Коли два поршні різних головок зведені разом, то два інших поршні розведені на максимальну відстань. Двигун працює як звичайний чотиритактний двигун, розгойдуючи обидві головки. Але найцікавішим, можна сказати геніальним, рішенням є спосіб перетворення коливально-поступального руху в обертальний. На вершині кожного із чотирьох поршнів знаходиться велика титанова куля, що виконує роль шарикопідшипника. Ця куля рухається по каналу складної форми. В одній площині канал має форму кола, а в іншій - синусоїдальну форму. Розгойдування головок змушує кулі рухатися по каналу, роблячи обертовий рух, "плаваючи" по ньому. Звичайно, описати принцип дії цього двигуна словами досить складно, тому краще все побачити, переглянувши відеоролик, наведений знизу.

Канал для руху куль-підшипників виточений у сферичному алюмінієвому корпусі. На іншій стороні цього корпуса розташований ряд постійних магнітів, орієнтованих уздовж осі обертання. Кільце нерухомих електромагнітних котушок, розташоване поверх конструкції, яка рухається, взаємодіючи з рухомим магнітним полем, виробляє електроенергію.

Дослідний зразок сферичного двигуна Hüttlin Kugelmotor, об'ємом 1,18 літра буде готовий до випробувань протягом декількох наступних місяців. Його потужність при такому об'ємі буде становити 100 кінських сил при частоті обертання 3000 обертів за хвилину. Крутний момент на цих обертах буде дорівнювати 290 Нм. Доктор Гютлін очікує, що ефективність сферичного двигуна може бути збільшена ще на 40 відсотків завдяки використанню спеціальних матеріалів, що зменшують тертя, і оптимізації режимів горіння палива. Дослідний зразок двигуна важить 62 кг і складається з 62 деталей, у той час як звичайні двигуни складаються, принаймні, з 240 деталей.

У цей час доктор Гютлін організував компанію Innomot AG, що займеться патентуванням і ліцензуванням нового двигуна.

 

 

За матеріалами: dailytechinfo.org