Нейтрино можуть рухатись швидше швидкості світла

Thursday, 22 September 2011

нейтрино швидкість світлаФізики з європейського інституту ЦЕРН, що працюють із Великим адронним колайдером, стверджують, що їм вдалося зафіксувати незрозуміле явище, яке, у випадку свого підтвердження, може перевернути фундаментальні основи фізики. Їм вдалося зафіксувати субатомні частинки, які рухаються швидше за швидкість світла.

Сучасна фізика виходить із того, що жоден об'єкт масштабу одного атома і більше не може рухатися швидше швидкості світла, тому що це прямо суперечить теорії відносності. У випадку досягнення швидкості світла об'єкт повинен буде перетворити всю свою масу в енергію, і як матеріальна сутність припинити своє існування. Втім, у субатомному світі явища, коли частки рухаються швидше швидкості світла, у теорії можливі, але на практиці їх дотепер не вдавалося виявити.

Зараз же вчені говорять, що у рамках експерименту вони відправляли елементарні частки нейтрино з інституту ЦЕРН убік Лабораторії Гран-Сассо, віддаленої на 732 км. Виявилося, що нейтрино прибули в пункт призначення на кілька мільярдних часток секунди раніше, ніж повинні були б зробити це, рухаючись зі швидкістю світла.

Зараз дослідники говорять, що вони лише зафіксували даний феномен і поки не підготували по ньому розгорнутий науковий матеріал, тому інформація про феноменальне спостереження вкрай мізерна. Коли ж матеріал буде підготовлений, то він буде розміщений у відкритому доступі в інтернеті, "щоб привернути до спостереження пильну увагу".

"Схоже, що ми отримали неймовірний результат", - говорять фізики у ЦЕРН.

Дослідники говорять, що стабільні частки, такі як молекули або атоми, не можуть рухатися швидше швидкості світла, тому що в цьому випадку вся їхня маса витрачається на енергію руху. Принаймні, дослідникам ще не вдалося створити умов, при яких молекули б рухалися швидше швидкості світла.

Однак нейтрино не є стандартними частинками. Їхньою незвичайною природою дослідники цікавляться вже більше двох десятків років. Наприклад, відомо, що нейтрино майже не взаємодіють зі звичайною матерією, а тому можуть долати трильйони кілометрів у Всесвіті, передаючи вченим дані про древні події у космосі. Крім того, нещодавно було встановлено, що нейтрино здатні перетворюватися з одного виду в іншій.

У випадку з останнім дослідом, вчені проводили експеримент за допомогою мюонних нейтрино. Початковою метою досліду було визначення того, скільки саме мюонних нейтрино в польоті перетвориться в інший вид нейтрино - тау-нейтрино. Дослідники проводили вимірювання пучків нейтрино за допомогою обладнання більше 15000 разів і досягли показника, що перевищує статистичну погрішність, що дозволяє формально констатувати - нейтрино можуть рухатися швидше швидкості світла.

На завтра у ЦЕРН намічене проведення розширеного семінару, де будуть обговорюватися результати роботи вчених. Втім, уже зараз очевидно, що якщо фахівці погодяться, що рух частинок швидше швидкості світла можливий, нехай і на субатомному рівні, то це у майбутньому може повністю перевернути сучасну фізику.

За матеріалами: cybersecurity.ru