Можливі пояснення загадкового явища на ВАК

Monday, 11 October 2010

VAK_CMSВчені представили перші можливі пояснення загадкового явища, зафіксованого нещодавно на Великому адронному колайдері.

21 вересня вчені, які працюють на Великому адронному колайдері вперше виявили принципово новий ефект, не передбачений існуючою теорією. Фізики виявили серед сотень частинок, що народжуються при зіткненнях протонів, пари, рух яких з невідомої причини пов'язаний.

Як повідомляє джерело, аналізуючи дані детектора CMS, вчені виявили, що раніше подібний ефект був зафіксований на колайдері RHIC, на якому відбуваються зіткнення не протонів, а ядер атомів. Передбачається, що в разі зіткнення ядер, кореляції є наслідком натягу силових полів, що утворюються при зіткненні частинок. Фізик Едуард Шуряк у своїй статті описує цю гіпотезу та постулює, що в разі її правомірності при зіткненні протонів на ВАК повинна з'являтися вибухова серцевина. Поки теоретики не розробили детальної теорії такого розвитку подій.

Паралельно з цим була озвучена ще одна теорія, в якій наведено теоретичні розрахунки кореляцій, результати яких більш-менш збігаються з тим, що було зафіксовано на колайдері. Ще одна група фізиків із російського Протвино запропонувала оригінальне пояснення виявленого ефекту: вчені припустили, що кореляції пов'язані з обертанням гарячої матерії, яке відбувається у разі, якщо зіткнення не зовсім центральне.

Вчені сподіваються, що найближчим часом зможуть більш глибоко проаналізувати подію і запропонувати ще які-небудь гіпотези. Крім того, не виключено, що зафіксований ефект насправді не є новим - такий висновок можна буде зробити в тому випадку, якщо його вдасться отримати при чисельному моделюванні з застосуванням тільки стандартних підходів і моделей.

Джерело: ua.korrespondent.net