Хіміки придумали як безпечно та ефективно зберігати водень у вигляді рідини |
Tuesday, 29 November 2011 |
Підібрана дослідниками сполука безпечна в застосуванні, стабільна на повітрі та у присутності вологи. І при цьому вона здатна накопичувати водень і віддавати його за потреби. Вчені з Університету Орегона (США) розробили цікавий метод зберігання водню в сполуці, здатній легко перебудовуватись, на основі бор-азот-метилциклопентану (BN-methylcyclopentane). На відміну від цілого ряду попередніх досліджень, в основному зосереджених на твердих матеріалах, що накопичують H2, нова сполука працює у рідкому вигляді. Це означає, що данку речовину можна заливати у бак так само, як бензин, і фактично на тих же самих АЗС. Така властивість новинки може полегшити перехід транспорту на новий вид енергоносія. При цьому бор-азот-метилциклопентан сам не є паливом, але при поєднанні з каталізатором - хлоридом заліза - сполука випускає газоподібний водень, залишаючись ввесь час у рідкій фазі. Водень неважко використовувати у паливних елементах або ДВЗ. Схема десорбції водню з нового рідкого сховища. Зверніть увагу на зручні для використання на автомобілі умови цього процесу, а також непоганий показник питомої ємності (кількість водню на одиницю ваги та об'єму рідкого матеріалу). І вчені мають намір ще покращити показники даної технології (ілюстрація Wei Luo, Shih-Yuan Liu et al.). Відпрацьовану сполуку можна відправити на повторну зарядку воднем, стверджують розробники. Це, можливо, не так зручно, як заправлення гідридних баків чи ємностей із різними сорбентами (які, однак, все ніяк не вийдуть зі стадії дослідів). Але очевидно, що новий спосіб зберігання водню на борті транспортних засобів зручніший і безпечніший ніж використання балонів зі стиснутим воднем чи баків із рідким H2. З деталями роботи можна ознайомитись в статті у Journal of the American Chemical Society.
Джерело: InfoNova.org.ua За матеріалами: membrana.ru Наступні новини у розділі:
Попередні новини у розділі:
|