Літійована графітна плівка дозволить керувати термоядерною реакцією

Wednesday, 06 February 2013

плазмаМіжнародна команда вчених зі США, Японії та Франції виявила, що реакцією термоядерного синтезу можна керувати за допомогою ультратонкої плівки літійованого графіту. Дивовижно, але тонке покриття з літію і графіту може впливати на надгарячу плазму реакції синтезу.

Використання енергії термоядерного синтезу, що контролюється магнітним полем, багато в чому обмежене проблемою контакту гарячої щільної плазми зі стінкою реактора. Взаємодія плазми і стінки призводить до руйнування матеріалу стін, накопичення радіоактивного тритію і забруднення плазми. Досі процеси на межі плазми і твердого матеріалу залишалися маловивченими, але поступово ситуація прояснюється, що відкриває величезні можливості не лише у термоядерній енергетиці, але і у безлічі інших областей, наприклад, при виготовленні ефективних акумуляторів.

бомбардування дейтерієм

Експерименти показують, що бомбардування дейтерієм різко збільшує кількість кисню на поверхні

Міжнародна команда вчених вперше отримала доказ того, що плазма вступає у сильну реакцію з плівками з металів і графіту. Використання ультратонкого покриття літію і графіту призвело до безпрецедентного впливу на поведінку плазми, у тому числі дозволило контролювати витрати водню. Це один із найважливіших етапів на шляху до комерційного термоядерного реактора і чергове поліпшення контролю над плазмою.

Яким чином літійований графіт впливає на поведінку плазми, поки залишається загадкою. Експерименти і комп'ютерне моделювання показують, що ключову роль у сполученні дейтерію грає присутність кисню на поверхні плівки. У присутності літію, атоми дейтерію переважно сполучаються з киснем і вуглець-киснем. Цей висновок також відповідає ряду спірних експериментальних результатів, отриманих протягом останнього десятиліття.

Відкриття вчених може призвести до істотного покращання технологій використання водню у термоядерних реакторах. Також вивчення літієвого покриття вплине на багато інших технології, у тому числі на біоінженерію, біофізику, наноелектроніку, фізику плазми та хімію.

За матеріалами: rnd.cnews.ru