Фізики з CERN здійснили найточніші на сьогодні вимірювання антиречовини

Wednesday, 27 March 2013

протон й антипротонВчені-фізики Європейської організації ядерних досліджень CERN повідомили про те, що їм вдалося здійснити найточніші на сьогоднішній день вимірювання магнітного заряду та інших магнітних властивостей окремих частинок звичайної матерії та їх дзеркальних антиподів, частинок антиматерії. Більш глибоке розуміння особливостей цих частинок може допомогти вченим знайти відповідь на одне з основних фундаментальних питань: чому Всесвіт складається зі звичайної речовини, а не з антиречовини?

"Відповідно до сучасної фізичної теорії під час Великого Вибуху утворилася рівна кількість матерії та антиматерії" - розповідає Джеральд Гебрілс (Gerald Gabrielse), вчений-фізик із Гарвардського університету, - "Коли речовина і антиречовина зустрічаються у просторі, вони взаємознищуються. І, беручи це до уваги, виникає питання, чому вся матерія у Всесвіті досі існує? Чому навколо себе ми бачимо багато звичайної матерії і не спостерігаємо взагалі ніякої антиматерії?".

Гебрілс і його команда захоплювали у пастку з електромагнітних полів окремі протони і антипротони. Ця пастка утримувала частинки у заданій точці простору протягом декількох хвилин, що давало вченим час провести свої вимірювання, перш ніж ці частинки знищать одна одну. Деякі з цих експериментів проводились у стінах лабораторії CERN, розташованої поруч з тунелями Великого адронного колайдера (ВАК), всередині якого під час зіткнень пучків високоенергетичних протонів народжувались антипротони.

Незважаючи на те, що спіймані у пастку протони і антипротони коливались з досить великою амплітудою, це не завадило вченим виміряти магнітні заряди цих частинок точніше, ніж це було зроблено коли-небудь раніше. Точність вимірювання магнітних властивостей антипротона перевищувала у 680 разів точність таких же вимірів, зроблених раніше.

Теорія передбачає, що протони і антипротони повинні бути повністю ідентичними за масою і величиною заряду. Тільки заряди цих частинок повинні мати різнополярні значення. Нові, більш точні вимірювання цих зарядів і інших властивостей частинок і античастинок можуть допомогти з'ясувати, у чому ж насправді полягає різниця між матерією і антиматерією, яка визначає домінування матерії у Всесвіті.

"Те, чого нам вдалося досягти, проводячи нові виміри характеристик протонів і антипротонів, є чималим досягненням, але це всього лише проміжний етап" - розповідає Джеральд Гебрілс, - "Це лише початок поліпшення точності вимірювань, у найближчому майбутньому ми збираємося ще збільшити точність вимірювань у 1000, або й у 10000 разів".

Опис і деталі проведених досліджень були опубліковані у останньому випуску онлайн-журналу Physical Review Letters.

За матеріалами: dailytechinfo.org