Тринітрамід - ракетне паливо майбутнього

Monday, 27 December 2010

trinitramideТринітрамід - так назвали нову молекулу, що може стати компонентом майбутнього ракетного палива. Це паливо може бути на 20-30 відсотків більш ефективним, у порівнянні із кращими зразками ракетного палива, що використовується сьогодні. Відкриття було зроблено в Королівському Технологічному Інституті (КТІ) у Швеції.

"На практиці, при збільшенні ефективності ракетного палива на 10%, вантажопідйомність ракети може подвоїтися. Більш того, відкрита молекула містить тільки азот і кисень, що зробить паливо екологічно чистим. Чого не скажеш про сучасне тверде паливо, при використанні якого виділяється еквівалент 550 тонн концентрованої соляної кислоти при кожному запуску космічного шатлу", - пояснює Торі Брінк, професор фізичної хімії в КТІ.

Працюючи з дослідницькою командою КТІ, він відкрив нову молекулу групи оксидів азоту, що трапляється дуже рідко. Це відбулося, коли вчені вивчали розкладання іншої сполуки, використовуючи розрахунки квантової хімії, і їх осінило, що нова молекула може бути стабільною.

"Як згадувалося, специфіка цієї молекули в тому, що вона складається тільки з азоту та кисню. Раніше було відомо тільки про вісім подібних сумішей, і більшість із них були відкриті ще у 18 сторіччі. Це, мабуть, найбільший з оксидів азоту. Його молекулярна формула - N(NO2)3, а форма молекули нагадує пропелер", - говорить Брінк.

trinitramide_big
Молекула тринітраміду

Дослідницька команда, у яку входять Мартін Рахм і Сергій Двінших, а також професори Істван Фуро та Торі Брінк, показала, як молекула може бути створена та проаналізована. Вченим вдалося зробити достатню кількість цієї суміші в пробірці, щоб її можна було побачити. "Проте потрібно ще перевірити, наскільки стабільна ця молекула у твердій формі", - говорить Брінк.

Відкриття нової молекули відбулося в рамках робіт з пошуку альтернативи твердому паливу, що використовується в сучасних ракетах. Дослідження буде опубліковане в журналі Angewandte Chemie International Edition.

За матеріалами: globalscience.ru