Найбільш інноваційний літальний апарат з часів розробки реактивного літака |
Wednesday, 22 June 2011 |
На французькому авіакосмічному салоні у Ле Бурже австрійська дослідницька компанія IAT21 презентувала новий тип літального апарата, що теоретично може стати найбільш інноваційним із часів розробки реактивного літака. Новий пристрій D-Dalus не має ні постійних крил, ні ротора, але використовує чотири механічно зв'язані обертові циліндричні турбіни, кожна з яких обертається зі швидкістю 2200 об/хв для створення викиду повітря. Самі по собі турбіни обертаються у різних по відношенню одна до одної напрямках. Розробники літального апарата говорять, що їхній пристрій є "екстремально маневреним" за рахунок зміни кута лопатей за допомогою сервоприводу. Така конструкція означає, що вектор тяги може бути спрямований у кожному з напрямків діапазону майже в 360 градусів навколо кожної із трьох осей. Таким чином, D-Dalus може злітати вертикально, парити нерухомо або летіти у кожному з напрямків. Управляється пристрій за допомогою простого джойстика, тому для управління D-Dalus зовсім не обов'язково бути пілотом. У той же час, всередині апарата працюють комп'ютерні алгоритми, що керують рухом турбін і їхнім напрямком обертання. "Існуючі гвинтокрилі літальні апарати вертикального зльоту й посадки мають ряд недоліків, які роблять їх часто непридатними для використання. Вони незручні в поганих погодних умовах або на далеких дистанціях. На відміну від них, D-Dalus покладається на внутрішні ресурси і являє собою більш розвинутий транспортний засіб", - говорять австрійські розробники. За їхніми словами, буквально на днях вони показали свою технологію європейським військовим і останніх вона дуже зацікавила за рахунок можливостей вертикальної посадки, тихої роботи та високого ступеня маневреності. Крім того, військові відзначили, що у D-Dalus немає зовнішніх обертових або рухомих частин, а турбіни приховані під платформою, тому його можна використовувати в гірській місцевості або у містах з дуже щільною забудовою. Розробники говорять, що D-Dalus може виступати як засіб патрулювання, пристрій для порятунку людей або як безпілотний військовий апарат, що несе на собі озброєння. "Крім усього іншого, D-Dalus цілком може працювати всередині приміщень, наприклад всередині аварійних АЕС або замінованих будинків", - стверджують розробники. Також вони відзначають, що залежно від потужності турбін може змінюватися і вантажопідйомність апарата. "Технічно, його можна використовувати навіть як мобільного вантажника, що розвантажує судна, коли використовувати звичайні портові крани неможливо", - говорять в IAT21. Зовні D-Dalus має значно більше механічних конструкцій, ніж електронних, що робить його простішим в обслуговуванні і дешевшим в експлуатації. Варіант D-Dalus, продемонстрований у Ле Бурже, має потужність 120 к.с. і турбіни близько 160 см у довжину. Існуючий на сьогодні апарат може піднімати у повітря близько 70 кг. Корпус апарата виготовлений з вуглецевого волокна з дуже малою вагою.
За матеріалами: cybersecurity.ru Наступні новини у розділі:
Попередні новини у розділі:
|