Інженери розробили автомобільну підвіску, яка виробляє електроенергію |
Thursday, 05 September 2013 |
Інженери створили автомобільну підвіску, яка здатна витягти хоч щось корисне з розбитих доріг, покритих вибоїнами. Підвіска виробляє електроенергію і економить паливо. Сьогодні автовиробники борються за кожен відсоток паливної ефективності, і у результаті багато автомобілів мають гібридну трансмісію з електроприводом. Такі трансмісії обладнані системою рекуперації енергії: при гальмуванні енергія руху перетворюється в електрику. Таким чином частина енергії, витраченої на розгін, заряджає акумулятор гібрида, а не перетворюється на даремне тепло, як у звичайних машинах. Інженери компаній ZF Friedrichshafen AG і Levant Power Corp. обладнали системою рекуперації підвіску автомобіля, яка зазвичай також марно розсіює кінетичну енергію удару коліс об вибоїни. Адже цієї «дармової» енергії автомобіль поглинає багато, особливо у таких країнах як наша. Нова підвіска, названа GenShock, не лише перетворює раніше марну і навіть шкідливу тряску на вибоїнах в електрику, а і різко підвищує плавність ходу автомобіля.
Підвіска GenShock забезпечує високу плавність ходу і при цьому виробляє електрику Перша у світі активна підвіска GenShock має активні амортизатори зі змінним тиском. Спеціальні клапани змінюють тиск всередині амортизатора залежно від типу і якості дорожнього покриття. Амортизатор обладнаний електронним блоком керування, шестерним насосом і електродвигуном, який керує рухом рідини всередині амортизатора. Коли створюється надлишок енергії, наприклад при різкому гальмуванні або їзді по пересіченій місцевості, постійні удари виштовхують рідину з амортизатора. Рідина обертає шестерний насос, який у свою чергу крутить електродвигун. Таким чином, відбувається перетворення кінетичної енергії в електричну. При цьому, чим гірша дорога, тим більше електроенергії виробляється. Також, завдяки тому, що керування кожним амортизатором здійснюється індивідуально, забезпечується висока плавність ходу автомобіля, зменшення кренів при поворотах, розгойдування і «клювків» при розгоні або гальмуванні.
Невеликий блок керування поміщається на циліндр амортизатора і трохи збільшує його масу Звісно, устрій амортизатора GenShock складніший, ніж у звичайного авто, але не більше, ніж у сучасних регульованих підвісок люксових автомобілів. Розробники поки не називають конкретних цифр щодо того скільки електроенергії виробляє їх система. Але навіть якщо підвіска-генератор забезпечить енергією лише фари, то це вже буде хорошим результатом, враховуючи покращену плавність ходу. Розробники впевнені, що новий тип підвіски GenShock почнуть встановлювати на серійні автомобілі протягом найближчих кількох років.
Джерело: InfoNova.org.ua За матеріалами: rnd.cnews.ru
Наступні новини у розділі:
Попередні новини у розділі:
|