"Атмосферний супутник" Solara 50 зможе триматись у повітрі до 5 років |
Monday, 19 August 2013 |
Американська компанія Titan Aerospace показала прототип безпілотного літака на сонячних батареях, який зможе триматися у повітрі впродовж п'яти років. Такий апарат курсуватиме на висоті близько двадцяти кілометрів і вестиме фотозйомку поверхні. Розробники мають намір підняти перший апарат у повітря у 2014 році. У першу чергу інженери мають намір почати льотні випробування Solara 50, який зможе взяти на борт 31 кілограм корисного навантаження. Сонячні батареї, що покривають поверхню крил зверху, дають до семи кіловат потужності, частина якої йде на підзарядку літій-іонних акумуляторів для роботи електромотора у нічний час. На відміну від попередніх безпілотників із живленням від сонячних батарей, Solara використовує не кілька моторів, а всього один двигун з повітряним гвинтом великого діаметру. Інформація про більш важку версію Solara 60, здатну брати на борт вже близько ста кілограмів вантажу, поки не розкривається: з представлених зображень випливає те, що цей апарат буде відрізнятися іншою конструкцією хвостового оперення.
Висота від 18 до 24 кілометрів для польоту вибрана не випадково, а внаслідок кількох особливостей цього шару атмосфери. На такій висоті вже практично немає тіней від хмар (перламутрові і сріблясті хмари можуть бути вище, але вони рідкісні і майже прозорі), там немає сильних повітряних потоків, а швидкість вітру зазвичай не перевищує дев'ять кілометрів на годину. Останнє означає те, що навіть з порівняно малопотужним двигуном Solar зможе залишатися у заданому районі, циркулюючи над потрібним місцем для фотозйомки або ретрансляції радіосигналів. За попередніми оцінками, мультиспектральна зйомка поверхні Землі коштуватиме лише 5 доларів за квадратний кілометр: це у сім разів нижче розцінок на супутникові дані такої ж якості.
Подібні апарати також зможуть забезпечити послугами зв'язку місцевість у радіусі тридцяти кілометрів: що цілком порівнянно з мегаполісом на кшталт Лондона з більшою частиною передмість. За нормальних умов на території міст у подібній системі немає необхідності, але у компанії вважають, що стратосферні безпілотники можуть стати у нагоді або в екстрених ситуаціях, або у слаборозвинених країнах. Titan Aerospace стверджує, що їх апаратами Solara вже зацікавилася корпорація Google у рамках свого проекту Internet Africa. Використання мобільних висотних апаратів (літаків чи аеростатів) для ретрансляції радіосигналів було запропоновано давно, проте практичне застосування ускладнювала відсутність відповідних джерел живлення: сонячним батареям не вистачало ККД, а акумулятори були занадто важкими. Перші експериментальні літаки на сонячних батареях були побудовані NASA у 1990-і роках і тоді ж такі апарати отримали неофіційну назву «атмосферних супутників».
Джерело: InfoNova.org.ua За матеріалами: lenta.ru
Наступні новини у розділі:
Попередні новини у розділі:
|