Незалежний повний привід змінить уявлення про сучасні електромобілі |
Friday, 01 February 2013 |
В Університеті штату Огайо розробили експериментальний електромобіль з інноваційним повним приводом, який докорінно відрізняється від технологій, які застосовуються зараз на серійних автомобілях. Прототип електромобіля обладнаний єдиним у своєму роді незалежним електроприводом під назвою FIWA. Електромобіль має 4 колеса і у кожного свій вбудований 7,5-кВт електродвигун, контролер і гальмівний циліндр. Живиться автомобіль від літій-іонного акумулятора ємністю 15 кВт * год. У прототипу немає ні трансмісії, ні механічних приводів, на зразок карданних валів чи шарнірів рівних кутових швидкостей. Завдяки цьому він важить всього 800 кг, а всі основні вузли машини пов'язані з центральним комп'ютером лише одним кабелем. Мати авто з такою мізерною кількістю рухомих деталей - справжня мрія будь-якого водія. Бортовий комп'ютер системи FIWA 100 разів за секунду опитує датчики, встановлені на педалях газу, гальма і на рульовому колесі. Оскільки колеса повністю незалежні одне від одного, вони можуть прискорюватися і гальмувати окремо. Таким чином забезпечується підвищена тяга на різних типах поверхонь і надійне зчеплення з дорогою навіть при найскладніших маневрах.
На випробуваннях при русі по хорошій дорозі у Центрі транспортних досліджень Іст-Ліберті, штат Огайо, електромобіль у найрізноманітніших режимах руху чітко дотримувався заданої водієм траєкторії (у межах 10 см). На слизькій дорозі у сніжний день автомобіль маневрував із точністю до 20 см, а інтелектуальна система контролю тяги і гальмівних зусиль успішно запобігала зривання у замет. Незалежний повний привід FIWA долає обмеження і недоліки, властиві навіть найскладнішим механічним системам. При цьому забезпечується підвищена безпека і надійність автомобіля, адже він зможе продовжити безпечний рух навіть у разі відмови одного-двох коліс з моторами та гальмами. Однак треба зауважити, що ця безпека буде забезпечена лише якщо у програмному забезпеченні не буде серйозних помилок, що в останні роки вже стало причиною безлічі відгуків автомобілів різних марок. Правда FIWA може працювати і у простому режимі, без інтелектуального керування, але у такому випадку безпека водіння істотно знижується. Як би там не було, розробники вважають, що автомобілі з приводом FIWA не з'являться на конвеєрах ще років 5-10, так що час на доведення софту ще є.
Джерело: InfoNova.org.ua За матеріалами: rnd.cnews.ru
Наступні новини у розділі:
Попередні новини у розділі:
|