Рекуперативні амортизатори допоможуть зекономити до 10% палива |
Wednesday, 18 February 2009 |
Група студентів із Масачусетського Технологічного Інституту розробила конструкцію амортизатора, що, використовуючи енергію, передану підвісці при русі автомобіля від нерівностей дорожнього покриття, виробляє електроенергію та більш ефективно згладжує удари на відміну від традиційних амортизаторів. У пристрої нового типу амортизаторів використовується гідросистема, рідина під впливом ударів підвіски об нерівність дорожнього покриття проходить крізь демпферні отвори, пускаючи в хід турбіну, з'єднану з генератором електроенергії. Для управління роботою цього амортизатора використовується спеціалізований мікропроцесорний блок керування, що дозволяє оптимізувати режими демпфува́ння, забезпечуючи більш плавну амортизацію руху автомобіля та виробляючи електроенергію, що може використовуватися для підзарядки батарей або для постачання енергією електроустаткування. Було проведено ряд випробувань конструкції цього амортизатора на різних марках автомобілів, у ході яких ці автомобілі були повністю оснащені даними амортизаторами, які, у свою чергу, були обладнані різними датчиками для одержання повної характеристики роботи пристрою. Під час випробувань автомобілі рухались по різним типам доріг і з різного роду покриттями, всі дані в процесі випробувань збиралися в комп'ютер для подальшої обробки. У результаті цих випробувань з'ясувалося, що найбільшу ефективність подібні амортизатори показують при експлуатації на важких транспортних засобах. Наприклад, кожний із шести амортизаторів, установлених на тривісній вантажівці, міг генерувати, у середньому, до одного кіловата електроенергії при русі по дорозі зі стандартним асфальтовим покриттям. Потужності, одержуваної від всіх амортизаторів, цілком достатньо, що б замінити енергію, яка виробляється звичайним генератором змінного струму автомобіля. При проведенні випробувань рекуперативних амортизаторів на інших, більш легких, моделях автомобілів, енергетичні показники були не настільки вражаючі, але все рівно, завдяки вироблюваній електроенергії стало можливим заощадити при русі до 10 відсотків палива, що саме собою є дуже непоганим економічним показником. На даний час інтерес до цієї технології рекуперативних амортизаторів виявили компанії-виробники важких транспортних засобів, вантажних автомобілів і Міністерство Оборони США. Ця технологія вже захищена двома різними патентами, на черзі стоять чергові випробування на модифікованому Хаммері, у результаті яких інженери сподіваються ще більше збільшити ККД пристрою.
За матеріалами: techfuture.ru Наступні новини у розділі:
Попередні новини у розділі:
|