Новітній амортизатор дозволить автомобілям економити до 8% палива |
Saturday, 16 July 2011 |
Розроблено амортизатор, що генерує енергію, який можна встановити на підвіску автомобіля, здатний поглинати енергію, яка виникає при русі по нерівній дорозі та конвертувати її в електрику, зменшивши витрати палива на 1-8%. Нещодавно йому присудили премію R&D 100 award, яку ще називають "Оскаром серед винаходів". Ця щорічна премія від журналу R&D Magazine покликана відзначити 100 найбільш інноваційних технологій за рік. У минулому це звання також присуджувалося таким відкриттям як банкомат (1973), дисплей на рідких кристалах (1980), нікотиновий пластир для людей, які кидають палити (1992), лабораторія на чипі (1996), і телебачення високої чіткості або HDTV (1998). Цей амортизатор був розроблений професором Лей Зуо та аспірантами Ксіодонг Тангом і Захірі Бріндаком із Нью-Йоркського державного університету. Кошти на дослідження надав фонд штату Нью-Йорк по дослідженнях в області енергетики. У даному винаході втілений принцип рекуперативного гальмування та інші техніки, які дозволяють зменшити втрати енергії. У США на транспортування припадає 70% усього палива, яке витрачається, але тільки 10-16% енергії палива використовується власне на переміщення машини (на подолання опору дороги та повітря). Інше витрачається на гальмування, вібраційне розсіювання енергії, вихлопне тепло та інші втрати. На пасажирському автомобілі середньої величини, амортизатор здатний генерувати 100-400 Вт енергії при нормальному русі та більше 1600 Вт на нерівних дорогах. Вантажівки, залізничний транспорт і позашляховики можуть генерувати 1-10 кВт, залежно від якості дороги. Отримана енергія постачається в акумулятор і живить електроніку автомобіля, яка, в середньому, споживає близько 250-350 Вт, за умови, що виключено всі другорядні електричні прилади. Це дозволяє знизити навантаження на автомобільний генератор енергії, який має потужність у 500-600 Вт і збільшити ефективність палива на 1-4% у звичайних автомобілях і на 8% у гібридних. Новий амортизатор не вимагає модифікації підвіски автомобіля і, за оцінками вчених, окупиться протягом 3-4 років для легкових автомобілів і 1-2 років для вантажівок.
За матеріалами: globalscience.ru Наступні новини у розділі:
Попередні новини у розділі:
|