Інженери Mazda розробили систему рекуперативного гальмування на іоністорах |
Saturday, 26 November 2011 |
Рекуперативним гальмуванням називають перетворення кінетичної енергії в електричну під час уповільнення швидкості транспортного засобу. Крім електропоїздів, а також сучасних трамваїв і тролейбусів, його активно використовують в автомобілях з гібридним двигуном: «надлишкова» електрика накопичується у батареях. Інженери Mazda запропонували замінити батареї іоністорами (суперконденсаторами), що дозволило б «озброїти» цією системою авто з традиційними двигунами внутрішнього згоряння. Сама ідея такої заміни була реалізована ще у 2007 році, однак це був, по-перше, гоночний автомобіль (Toyota Supra HV-R), а по-друге, все той же гібрид. Так що паливні машини Mazda першими у своєму класі перейдуть на рекуперативне гальмування. Схема i-ELOOP (зображення Mazda). Система i-ELOOP використовує генератор із регульованою напругою на 12-25 В, що перетворить енергію у струм, перш ніж передати його іоністору. А для перенаправлення запасеної електрики транспортним приладам (наприклад, клімат-контролю чи аудіосистемі) застосовується перетворювач постійного струму, що знижує напругу з 25 до 12 В. Таким чином, система не потребує електромотору та батарей. Розробники стверджують, що i-ELOOP заощаджує близько 10% палива під час поїздки по місту. Впровадження технології повинне початися у 2012 році. У компанії уточнюють, що для гібридних моделей планується задіяти «чужу» систему рекуперативного гальмування, ліцензія на яку була торік куплена у Toyota.
За матеріалами: science.compulenta.ru Наступні новини у розділі:
Попередні новини у розділі:
|