Наномастило зменшить тертя у металевих механізмах більш ніж у 2 рази |
Monday, 07 March 2011 |
У будь-якому механізмі з рухомими частинами, двигун автомобіля це, чи промислове обладнання чи побутова техніка, деяка частина енергії витрачається на подолання тертя, виділяючись у вигляді тепла в районі поверхонь, що труться. Ці втрати, у більшості випадків не дуже значні, помножені на загальну кількість автомобілів і іншої техніки, виражаються в досить значних цифрах. Нове машинне мастило, виготовлене із застосуванням нанотехнологій, може скоротити ці цифри у два рази, знизивши витрати на подолання тертя на 55 відсотків. Доктор Гуоджун Ліу (Guojun Liu), професор хімії в університеті Квінса (Queen's University), виготовив нове чудо-мастило, змішуючи кращі сорти автомобільних мастильних матеріалів із полімерними наночастинками , розмірами близько 10 нанометрів. Як показало початкове комп'ютерне моделювання та наступні випробування нового мастила в автомобільних двигунах, використання полімерних наночастинок дозволило зменшити тертя між металевими поверхнями, і затрачувану на це енергію, більш ніж наполовину. З огляду на широке застосування механізмів із металевими поверхнями, які труться одна об одну, не тільки в транспортній галузі, але й в переробній промисловості, у лабораторіях і дослідницьких установах, у будівництві та в сільському господарстві, застосування нових наномастил може привести до істотної економії споживаної енергії та паливно-мастильних матеріалів. З огляду на можливі перспективи застосування цієї нової технології та її високу ефективність, доктор Гуоджун Ліу був визнаний достойним премії асоціації інженерів Society of Tribologists and Lubrication Engineers' Captain Alfred E. Hunt Memorial, що взагалі-то, вже говорить саме за себе.
За матеріалами: dailytechinfo.org Наступні новини у розділі:
Попередні новини у розділі:
|