Бурхливий розвиток флори та фауни почався 90 млн років тому

Sunday, 15 February 2009
roslynyРозмаїтість рослинних видів зробило світ більш красивим. До такого висновку прийшли вчені університету Флориди, проаналізувавши ДНК 117 видів рослин, пише Елена Дузі в статті, опублікованій в газеті La Repubblica.

Все почалося із квітки, пише автор статті. Вірніше з тисяч пелюсток, що майже одночасно забарвили нашу планету 90 млн років тому. До цієї квіткової розмаїтості на нашій планеті було все, за винятком людини: хвойні ліси, акули в океанах, динозаври й рептилії, що сягали значних розмірів. Учені не можуть пояснити, чому так раптово стали з'являтися нові види рослин, природа в ту епоху могла нагадувати сучасні тропічні ліси.

Учені університету Флориди вивчили ДНК 117 видів рослин підкласу розиди. На підставі генних змін, що нагромадилися за тисячоліття, вчені відновили історію найдревніших квіткових рослин. Від предків сучасних розидів нині походять більше третини видів із пелюстками та тичинками: 300 тисяч видів, від польових трав до гібіскусів, від винограду до рослин із соковитою зеленню, включаючи овочі та фруктові дерева.

Але з появою нових видів змінився не тільки зовнішній вигляд лісів, стали з'являтися нові види комах, а потім і нові види земноводних. Як камінь, кинутий у болото, "бум появи нових рослин і тварин призвів, врешті-решт, до народження приматів", говориться в дослідженні, опублікованому в журналі Pnas, Proceedings of the national academy of sciences.

Цей каскадний ефект не дивує вчених, оскільки рослини лежать в основі харчового ланцюга, вони здатні перетворювати сонячну енергію в вуглеводи. У той момент, коли фруктів і квітів з нектаром стало більше, більше стало й тварин, які стали отримувати більш різноманітне харчування. Досліджуючи рослинні копалини й залишки пилку, вчені прийшли до висновку, що в той період розмаїтість видів і колірної гами була більш широкою, говориться в статті.

За матеріалами: inopressa.ru