Реклама

J1772 - універсальний роз'єм для зарядки електромобілів та гібридних авто

( 4 Голосів, Всередньому: 4.75 із 5 )
Monday, 29 October 2012

універсальний роз'єм J1772Ситуація з роз’ємами на ринку гібридних і повністю електричних автомобілів дуже нагадує ситуацію, що існувала деякий час тому на ринку мобільних телефонів, зарядні пристрої яких не підходили один до одного часом навіть від різних моделей того ж виробника. Для запобігання подальшого хаотичного розвитку ситуації з роз’ємами електромобілів, Міжнародне товариство інженерів автомобільної галузі (Society of Automotive Engineers, SAE) розробило стандарт J1772, що повинен стати єдиним і універсальним роз'ємом для автомобілів будь-якого виробника. А універсальність стандарту J1772 полягає у тому, що його конструкція передбачає можливість зарядки акумуляторів автомобіля змінним, постійними або обома видами електричного струму одночасно.

Рішення SAE International, опубліковане минулого тижня, стало результатом опитування та спільної діяльності близько двох сотень експертів із найрізноманітніших куточків земної кулі, які є провідними спеціалістами різних національних лабораторій в області автомобільного, зарядного обладнання та промислових рішень.

Роз'єм J1772  зразка 2009 року

Роз’єм J1772 має два штепсельних з'єднання, об’єднані в єдиній конструкції, що дозволить у деяких випадках зменшити час зарядки акумуляторних батарей від кількох годин до 20 хвилин часу. Основою нового роз’єму J1772 є конструкція роз’єму J1772 зразка 2009 року, у якого було лише одне штепсельне з'єднання, призначене для комутації змінного струму. У новому варіанті роз’єм J1772 був доповнений ще одним з'єднанням, цього разу призначеним для комутації постійного електричного струму. Конструкція роз’єму J1772 передбачає підключення до зарядних пристроїв і автомобілів, обладнаних відповідними роз’ємами старого зразка, такими як, Nissan Leaf 2012 року та Chevrolet Volt 2013 року.

Варіанти використання постійного або змінного струму для зарядки акумуляторних батарей електричних автомобілів мають свої переваги та недоліки. Змінний струм, що тече по всіх енергетичних мережах, більш доступний, але бортова система автомобіля повинна його перетворити у постійний струм і понизити напругу до рівня, що вимагається для зарядки акумуляторів. Випрямлячі та понижувальні інвертори великої потужності мають досить великі габарити та вимагають використання спеціальних рішень для їхнього охолодження, що обмежує швидкість зарядки, розтягуючи її на кілька годин часу. Зарядка батарей за допомогою зовнішнього джерела постійного струму дозволяє заряджати акумулятори досить швидко, але такий спосіб вимагає встановлення зовнішньої зарядної станції та супутньої інфраструктури. Все вищесказане пояснює те, чому інженерам доводиться шукати компроміс між доступною, але повільною зарядкою, і швидкою, але доступною лише у певних місцях.

 

універсальний роз'єм J1772

Роз'єм J1772 нового зразка

Новий стандарт J1772 також визначає рівні напруг, що подаються на роз’єм, і вимагає встановлення додаткових засобів безпеки, які дозволять підключати і відключати роз’єм, на контактах якого може бути присутньою висока напруга, при будь-яких погодних умовах.

При введенні в експлуатацію стандарт J1772 може зіткнутися з жорсткою конкуренцією з боку японського стандарту CHAdeMO, роз’ємами якого комплектуються всі електромобілі, той же Nissan Leaf, призначені для азіатського регіону. Дещо меншу конкуренцію забезпечить ще один претендент - стандарт Supercharger компанії Tesla. Але у будь-якому разі, у цьому автомобільному варіанті битв типу "VHS vs. Betamax" і " HD-DVD vs. Blu-Ray" переможе лише один зі стандартів, що тільки зіграє на руку звичайним людям, що користуються або лише збираються придбати електричний автомобіль.

 

 

Джерело: InfoNova.org.ua

За матеріалами: dailytechinfo.org