Реклама

Китайські потяги їздитимуть із майже надзвуковою швидкістю

( 3 Голосів, Всередньому: 4.33 із 5 )
Tuesday, 14 September 2010

potyah-chinaКитайська Народна Республіка стала лідером у будівництві швидкісних залізниць - як по їхній довжині, так і по технічної оснащеності. Зараз у державі ведуться роботи над створенням потяга, що буде рухатися з майже надзвуковою швидкістю - 1000 км/год. Вартість проекту становить три мільйони доларів за кожний кілометр.

Пройшло не так вже й багато часу з тих пір, як кілька років тому Японія заявляла про плани створення аналогічного потяга, що рухається зі швидкістю близько 500 км/ч. На сьогоднішній день швидкісний рекорд значиться за японським магнітним поїздом, якому вдалося розвити швидкість в 580 км/год у 2003 році.

Але Китай прагне перехопити в Японії пальму першості. Ця держава останніми роками також міцно зайняла лідируюче місце у світі по будівництву швидкісних залізниць. Їхня довжина в КНР на сьогоднішній день перевищує 3,3 тисячі км.

Зараз найбільша проблема високошвидкісних потягів пов'язана з тертям об повітря, що значно сповільнює їх. Китайські вчені найближчим часом, як очікується, вирішать це завдання, об'єднавши технологію магнітної подушки з підземним тунелем, що буде відігравати роль вакууму.

Дослідники з лабораторії Південно-західного Транспортного Університету в цей час працюють над магнітним потягом, що зможе досягти максимальну швидкость у 1000 км/год, із середньою швидкістю не менше 500-600 км/год. Цією інформацією з журналістами поділився один з учасників проекту, член Академії наук Китаю Шень Чжиюнь.

Вартість проекту становить "від 10 до 20 мільйонів юанів (2950000 доларів США) за кожний кілометр, більше, ніж для нинішніх високошвидкісних потягів", - повідомив Шень Чжиюнь.

Щоб потяг рухався зі швидкістю літака, китайські інженери запропонували нестандартний підхід до залізничних перевезень. По-перше, потяги для цього повинні переміщатися на магнітному підвісі, як би висячи над рейкою. Він зможе підіймати потяг, утримувати його й штовхати вперед.

Крім того, як відзначають інженери, магнітна система допомагає досягати високих швидкостей, маючи дуже низький рівень шуму й вібрації в порівнянні зі звичайним потягом.

По-друге, рухатися вони будуть по спеціальних трубах, заритих під землею, майже як тунелі метро. Однак на відміну від метро ці конструкції будуть герметичними, що дозволить уникнути такої перешкоди, як тертя. Ця обставина підвищить швидкість і зменшить енерговитрати.

Крім того, у випадку аварій підземні колії будуть набагато безпечніше. Адже потяг, що рухається зі швидкістю звуку, при ДТП може заподіяти наземній інфраструктурі колосальні руйнування.

Таким чином, у цей час у Південно-Західному Транспортному університеті КНР повним ходом йде розробка прототипу із робочою швидкістю в 500-600 км/год. А через два-три роки настане черга більш швидкісного потяга, який і має побити рекордні 1000 км/год.

Один кілометр тунелю буде коштувати значно дорожче, ніж кілометр сучасної високошвидкісної залізничної траси, але й виграш у швидкості вийде помітним. Перший високошвидкісний потяг нового покоління в Китаї буде побудований тільки через десять років.

 

 

За матеріалами: pravda.ru