Реклама

Вакуумний потяг на магнітній подушці - майбутнє високошвидкісного транспорту

( 4 Голосів, Всередньому: 5.00 із 5 )
Saturday, 09 June 2012

вакуумний потягЦе може здатись нездійсненною мрією, але одного чудового дня ви зможете подорожувати між континентами по вакуумних тунелях зі швидкістю 4000 км/год. Уявіть, ви виїжджаєте з Лондона опівдні і прибуваєте у Н’ю-Йорк о 8 годині ранку того ж дня (за місцевим часом).

Ключ для реалізації цієї футуристичної мрії - вакуум. Необхідно лише створити вакуум у трансатлантичному тунелі, що дозволить повністю усунути опір рухові транспортного засобу. В океанічній частині тунелю, інженери передбачають розташувати тунель на фіксованій глибині.

Вакуумний потяг - аж ніяк не нова концепція. Robert Goddard, що створив першу ракету на рідкому паливі, розробив прототип, що використовує вакуумну концепцію більше 100 років тому, з метою скоротити час переміщення населення Сполучених Штатів між містами. Але на той час прототипи були економічно недоцільними і навіть недостатньо швидкими.

Зараз, остання концепція вакуумних потягів має більш високі потенційні можливості. Вона використовуватиме технологію магнітної левітації (вільного паріння), і у теорії дозволяє досягти швидкостей пересування до 4000 км/год. Це у рази перевершує те, що ми маємо сьогодні - найшвидші потяги розвивають швидкість не більше кількох сотень кілометрів за годину.

вакуумний потяг

Американський інженер Daryl Oster розробив шестимісну капсулу, що рухається по вакуумному тунелю діаметром 1,5 метра. На даний момент він вже продав близько 60-ти ліцензій на використання запатентованої ним технології evacuated tube transport (ETT), включаючи 12 продажів у Китай.

Oster любить називати своє дітище "космічною подорожжю на Землі". Він заявляє, що розроблена ним технологія дозволяє розвивати швидкості до 6400 км/год, що навіть більше ніж раніше озвучені 4000 км/год. Також він говорить, що технологія приблизно у 50 разів ефективніша у плані переміщення одиниці маси, ніж електромобілі чи електропотяги. Вартість будівництва інфраструктури становить приблизно одну десяту частину від вартості будівництва високошвидкісної залізниці та близько 25% від вартості будівництва автобану. Подорож із Нью-Йорка у Пекін займе всього 2 години.

Також він вважає, що практична реалізація проектів на даній технології почнеться менш ніж через 10 років. Найбільш ідеальним застосуванням він вважає маршрути між містами по суші.

Дана ідея має досить багато прихильників у наукових колах. У 90-х професором Масачусетського технологічного інституту була також запропонована ідея вакуумних потягів, але тоді вона не давала відчутної переваги у швидкості у порівнянні з японськими та китайськими високошвидкісними потягами.

 

 

Джерело: InfoNova.org.ua

За матеріалами: energysafe.ru