Магнітоплазмовий двигун VASIMR - гідна альтернатива хімічним ракетам-носіям |
Wednesday, 16 March 2011 |
Компанія Ad Astra Rocket на семінарі FISO, присвяченому майбутньому космічних технологій, представила останні результати роботи над магнітоплазмовим двигуном VASIMR VX-200. Компанія планує використовувати цю силову установку для польотів всередині Сонячної системи. Прототип двигуна Ad Astra на даний час демонструє 60%-ву ефективність перетворення електроенергії в реактивну тягу при вхідній потужності 220 кВт. На думку розробників, досягнення співвідношення маси до потужності двигуна, що відповідає вимогам місії на Марс, можливе при застосуванні масиву сонячних панелей. Особливу роль розробники відводять концентратору для сонячних панелей, які повинні знизити загальну масу конструкції. Це поліпшить співвідношення маса/потужність і зробить VASIMR привабливим для безпілотних рейсів на Марс. У короткостроковій перспективі (можливо, у найближчі 5 років) розробники планують розробити силову установку (масив панелей + двигун) потужністю в сотні кВт при співвідношенні від 20 кг/кВт. Таке співвідношення та корисне навантаження ракети порівнянні з характеристиками ядерного теплового двигуна, але при більшій (27 місяців) тривалості польоту. Передбачувана вартість сонячних панелей із концентраторами складе близько 500 дол. за 1 Вт, що зробить магнітоплазмовий двигун на сонячних батареях привабливим для наукових місій на Марс, дозволяючи брати приблизно у два рази більше корисного навантаження, ніж існуючі хімічні ракети-носії, правда за рахунок більшого часу польоту. Ad Astra Rocket планує завершити роботи зі створення придатного для комерційної експлуатації двигуна в період між 2015-2030 роками. Спочатку двигун VASIMR повинен був живитись електроенергією, виробленою ядерним реактором, однак розробка компактного та достатньо потужного ядерного джерела енергії сьогодні все ще залишається дуже складною технічною проблемою. Фахівці Ad Astra Rocket вирішили сконцентрувати зусилля на проміжному варіанті, з живленням від сонячних батарей, яке можна реалізувати при існуючих технологіях. Принцип роботи двигуна залишається незмінним: розігрів аргону до стану плазми, що створює реактивну тягу.
За матеріалами: rnd.cnews.ru Наступні новини у розділі:
Попередні новини у розділі:
|